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S-안전/조선 선박

Lifebuoy (구명부환)

 

 Lifebuoy (구명부환)

 

Lifebuoy specification (사양)

- Outer diameter of not more than 800 mm and an inner diameter of not less than 400 mm

(외경 800 mm 이하 / 내경 400 mm 이상)

- Constructed of inherently buoyant material (고유의 부양성을 가진 물질로 제작)

- 14.5 kg of iron in fresh water for a period of 24 hour (14.5kg 이상 - 담수에서 24시간동안 부력유지)

- Mass of not less than 2.5 kg (2.5kg 이상의 중량)

- Not sustain burning or continue melting after being totally enveloped in a fire for a period of 2 sec.

(2초간 화염에 완전히 노출 후 불타거나 계속 용해되지 않는 재질)

- Constructed to with stand a drop into the water from the height at which it is stowed above the

waterline in the lightest seagoing condition or 30 meter

(장치된 곳까지의 높이나 / 30m 중 높은 곳으로부터 수면으로 투하될 때 구명부환이나 그 부속물의 손상이 없어야 함)

- Intended to operate the quick release arrangement provided for the self-activated smoke signals and self-igniting lights, have a mass of not less than 4 kg

(순간이탈장치를 작동시키게 되어 있는 경우, 4 kg 이상의 중량)

- Grabline not less than 9.5 mm in diameter / secured at four equidistant points

(손잡이 줄은 직경 9.5 mm이상이고 / 부환의 원주에 같은 거리를 두고 4곳에 부착됨)

 

선명 및 선적항을 로마식 알파벳의 고형문자로서 표시 (앞면/뒷면 모습) - SOLAS 2006 Amend / Chapter III / Reg. 7
갑판에 설치된 모습(with Lifeline)
형식승인 (Drop Test and etc.) 제품
형식승인 (Drop Test and etc.) 제품
Lifebuoys fitted with self-activated smoke signals and lights on the ship's navigating bridge (with 자기발연부신호 및 자기점화등)
Lifebuoys fitted with self-activated smoke signals and lights on the ship's navigating bridge (Quick release arrangement) - 윙브릿지에 설치된 모습 => 4 kg 이상 제품

출처: LSA 2006 Amend / CHAPTER II / 2.1 and SOLAS 2006 Amend / Chapter III / Reg. 7



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