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사고사례/2019년

Gas leaked from LPG tanker, China, Bohai sea (2019.01.12)


韓선적 LNG선, 中산둥성 해역서 가스 유출사고..폭발방지 작업중

Gas leaked from LPG tanker, China, Bohai sea


 

2019.01.12 오전

중국 보하이 성 산둥 성 동잉 앵커리지

한국 LPG 유조선(LPG 탱커 NO.5 SJ GAS, IMO 9196333, dwt 3540, 1998년 플래그 S Korea, 부산 SJ Tanker Co., Ltd.) 에서 액화 가스가 누출됐다. 이 사고로 예인선을 이용하여 먼 바다로 이동되었고, 현재 가스의 농도는 폭발범위 이하로 유지되고 있다.

안전밸브(PSV)의 고장이 원인으로 알려지고 있다.

 

 

 

 

Accidental PERC activation on a LNG Tanker. 유사 사고 동영상

 

 

Gas leaked from LPG tanker, China, Bohai sea

Liquefied gas leaked from Korean LPG tanker NO.5 SJ GAS in the morning Jan 12 at Dongying Anchorage, Shandong Province, China, Bohai sea. The ship loaded with 1850 tons of LPG was anchored since Jan 11, after completion of cargo operations at Dongying. Gas leaked through faulty valve. Tanker according to track, has been moved further off to sea, away from other tankers, 3 nm safety zone was established around the ship. Tanker is manned with 15 crew, understood they remained on board.
As of morning Jan 13, tanker was in the same position, with tug on a standby.

UPDATE: Tanker arrived at Dongying from Korea with cargo of LPG, faulty valve was detected during berthing at port, Master notified authorities and asked for anchorage, to fix the valve. Tanker was taken to anchorage, where gas leak occurrded in the morning Jan 12. Gas concentration on and around tanker is said to be below explosion level.

LPG tanker NO.5 SJ GAS, IMO 9196333, dwt 3540, built 1998, flag S Korea, manager SJ Tanker Co., Ltd., Busan.

 

12日未明,中国山東省東陽(サンドン)アンカレッジで,韓国のLPGタンカー"SJガス5号"から液化ガスが漏れ出した。 東洋での貨物輸送完了後,11日以降は1万850トンのLPGを積んだ船が停泊した。 故障したバルブからガスが漏れた。 航跡によると,タンカーは,他のタンカーから離れてさらに沖合に移動し,船の周囲には3nmの安全地帯が設置された。 タンカーには15人の乗組員が乗っており,彼らが乗船していることを理解しています。
 1月13日の朝,タンカーは同じ姿勢で待機車を引っ張った。

最新情報:韓国からLPGを積み込んで東陽に到着したタンカーは,港での停泊中にバルブの欠陥を発見し,マスターは当局に通報し,バルブの修理を依頼した。 タンカーは1月12日朝,停泊所に運ばれ,ガス漏れが発生した。 タンカーやその周辺のガス濃度は爆発レベルを下回っているといわれている。

LPGタンカー"SJガス"5号機"IMO91963333,3540dweight"は1998年旗Sコリア,釜山(プサン)監督。

 

 

东营东营东营东营东营液化石油气油轮1日上午12时30分。 自从东营货物完成后,装载了1850吨液化石油气的船舶,装载了1850吨液化石油气。 煤气漏出了故障。 根据轨道,油轮已被移往海中,远离其他油轮,3纳米安全区。 油船配备了15名船员,他们知道他们仍留在船上。
 截至1月13日上午,油轮处于同一位置,拖着一辆待命状态。

在港口,在停泊处发现了大量的液化石油气,并在停泊处发现了故障。 油船被送往停泊处,上午12点发生泄漏。 据说,汽油集中器和油罐车的气体浓度低于爆炸水平。

LSI91963333,IMO9196333,1998年,1998年,第3540号,第3540页,第3540号油轮。